Crist Viu – de Cristina Martí

CRIST VIU!

“Apropar els joves a Crist i a l’Església”

El Papa, considera que “vosaltres mateixos joves sou agents de pastoral juvenil, acompanyats i guiats, però lliures per a trobar camins sempre nous amb creativitat i audàcia”. (CV 203) La responsabilitat dels adults és caminar al vostre costat, acompanyar-vos en aquest camí de creixement i de comunicació de la vostra experiència.

Es tracta de posar en joc la saviesa que tenen els joves per a entendre als seus iguals, ells coneixen la sensibilitat, el llenguatge i els problemes dels joves.

Actualment, “la pastoral juvenil necessita adquirir una altra flexibilitat, i convocar als joves a esdeveniments, que els ofereixin un lloc on no només rebin una formació, sinó que també els permetin compartir la vida, celebrar, cantar, escoltar testimoniatges reals i experimentar una trobada comunitària amb el Déu viu”. (CV 204)

Reflexionem, valorem, fem autocrítica i recollim totes aquelles experiències que han estat realment atractives per a “apropar els joves a Crist i a l’Església, per a comunicar l’alegria de l’Evangeli”. (CV 205) Què podem fer cadascun en la nostra situació per a fer-ho realitat?

La pastoral juvenil només pot ser sinodal si caminem junts, valorem els carismes, ens encaminem cap a una Església participativa i corresponsable, capaç de valorar la riquesa de la varietat, que aculli amb gratitud l’aportació dels laics, de la vida consagrada masculina i femenina, dels grups, associacions i moviments. “No cal excloure a ningú, ni deixar que s’exclogui”. (CV 206)

Aprenent els uns dels altres, farem realitat l’Església de Jesucrist. Ella pot atreure els joves perquè “és un entramat de dons variats que l’Esperit vessa incessantment en ella, fent-la sempre nova malgrat les seves misèries”. (CV 207)

Crec que els joves han d’aportar a l’Església? Confio en ells? Estic disposat a acompanyar-los i guiar-los, sense excloure ningú?

Cristina Martí

Publicat al full dominical de dia 15 de març de 2020