L’Entrevista

MN. JOAN BOSCO FANER BAGUR

Llicenciat en Teologia Dogmàtica i Filosofia. Rector de la parròquia de Sant Esteve de Ciutadella. Rector del Seminari Diocesà i escriptor. Va ser ordenat prevere el 23 de setembre de 1972. Amb motiu del 50 aniversari de la seva ordenació.

Joan Bosco: Què representa per a tu celebrar 50 anys de sacerdoci?
-Agrair a Déu haver-me concedit aquest servei. Per a mi, anunciar la Paraula i presidir l’Eucaristia, és optar, en primer lloc, per conèixer Jesús i perquè sigui ell el meu únic Mestre i millor Amic. Anunciar l’evangeli i presidir l’Eucaristia durant tants d’anys, em condueix a mirar i acompanyar tothom molt fraternalment. L’anunci que tots som germans i fills d’un mateix Pare, regeix la meva vida.

Com vares descobrir la teva vocació?
-Gràcies a la meva família, Col.legi salesià i capellans concrets. Vivint al seu costat se’m feia present, i ho vaig madurar al Seminari, que valia la pena anunciar la veritat que m’ha acompanyat sempre: “Sols a l’amor val la pena seguir i entregar la vida”. I la font de l’Amor és Déu. I Déu se’m fa present en tot i tots.

Com recordes el dia de la teva ordenació?
-Encara avui som sensible a la cordialitat, amistat i alegria del Bisbe Miquel Moncada, dels meus pares i familiars, també de la comunitat de sant Antoni Maria Claret on hi vaig viure el diaconat. I record especialment paraules d’alguns dels meus testimonis: “No siguis mai un capellà rutinari!”. Ho he intentat i ho intent.

Quins serveis has prestat i prestes a la Diòcesi de Menorca?
-Vicari de Sta. Eulàlia d’Alaior, Professor de Religió, Rector de les Parròquies de st. Bartomeu i de sant Esteve, Representant de l’Entitat Titular del Col.legi de sant Francesc, Delegat d’Ensenyança i de Vocacions, Cap d’Estudis i Rector del Seminari, membre dels Consells de Presbiteri i Consultors, Arxiprest del Centre i Ciutadella, Delegat diocesà per Assumptes Generals…

Autor de varis llibres. Els teus llibres els has escrit com eines per a evangelitzar?
-Aquesta ha estat i és la meva intenció. Crec que el meu servei s’ha de fer present en llibres i xarxes socials. Jesús i el seu missatge m’ho demanen.

Algun consell als capellans més joves?
-Que estimin i valorin el sacerdoci, que es deixin acompanyar per germans de ministeri i membres referents de la comunitat, que siguin persones de pregària i reflexió constant, que s’obrin, acompanyin i es deixin acompanyar amb ganes per tothom, sense fer diferències, i es fixin en seguir a Jesús. Sols ell importa.

Toni Olives

25-09-2022