Visita Pastoral 2018 – 2022

.

Visita Pastoral La Concepció – Maó 1-12-2019

De l'homilia:

L’Església es un poble en camí, que desitja y espera l’arribada del seu Senyor. Caminam cap a la muntanya de Déu acompanyats d'altres pelegrins, com a poble de Déu. Hem de donar gràcies per la nostra parròquia y pel goig de caminar junts. El profeta acabava dient: "casa de Jacob, anem, caminem a la llum de el Senyor". Aquestes paraules valen també per a nosaltres. Són una invitació a caminar com a comunitat amb fermesa i il·lusió cap a Déu.

En el vostre caminar trobareu molts homes i dones que potser caminen sense rumb, donant tombs per la vida. A tots ells hem de indicar-los quina és la meta i convidar a unir-se al nostre pelegrinatge. Desitjaríem que tots els homes i dones d'aquest barri caminessin amb nosaltres i poguessin arribar a Déu. Per això, la nostra comunitat no pot perdre mai l'esperit missioner.

Durant la visita que he fet a la vostra parròquia he intentat animar-vos a ser comunitat que no es tanca en si mateixa sinó que es posa en camí i que testimonia el goig de creure en Jesucrist. Us agraesc molt la vostra acollida i us anim a seguir vivint la vostra fe a la parròquia.

Visita Pastoral Santa Maria – Maó

De l'homilia:

Hem de viure el nostre temps com una ocasió per donar testimoni de Jesús. Correspon a tots fer-ho i molt especialment als fidels laics. I hem de fer-ho en tots els llocs: en els temples, però també a l'escola, el despatx o el taller. Jesús deia que per donar testimoni no era precís preparar llargs discursos perquè la força del testimoni no està en les paraules humanes que puguem preparar sinó en les paraules i saviesa que procedeixen de Déu. I afegia que no era necessari tenir por de les dificultats, ni espantar-se davant les persecucions, perquè "no es perdrà ni un sol dels vostres cabells".

Durant aquesta visita he insistit molt en la necessitat de posar-nos "en sortida" per anunciar l'Evangeli. Cadascú ha de sentir la urgència de transmetre la fe i fer-ho sense por. Tots hem d'ajudar a que aquesta parròquia miri cap a fora, a tantes persones que esperen la nostra paraula i testimoni, i es posi en sortida cap a ells, implicant-se completament en la missió.

La comunitat cristiana necessita la feina de tots. No pot ser que alguns es quedin amb els braços creuats, amb actitud passiva. Tots -i especialment els laics- han de ser membres actius de la comunitat parroquial. Necessitam comunitats vives, en què tots ens sentim corresponsables, i en què cadascú aporti el seu granet d’arena per construir l'Església. Mentre esperam el dia del Senyor, tots hem de treballar perquè la nostra comunitat cristiana creixi.

(…) Us agraeix molt aquests dies de visita pastoral, la vostra acollida i interès. Estaré content si us he pogut ajudar a créixer com a comunitat que s'implica en la missió i que desitja anunciar a tots el que ha vist i escoltat.

Visita Pastoral Sant Antoni abat – Maó

Visita Pastoral Sant Climent – Maó

Visita Pastoral a la Parròquia de Sant Francesc de Maó

De l'homilia:

La nostra actitud com Església ha de ser la de Jesús. Existim per portar la bona notícia de la salvació a l'home perdut. Hi ha moltes persones que, com Zaqueu, són cercadors. Alguns tenen béns, però volen alguna cosa més. Altres tenen necessitats bàsiques d'aliment, afecte o amistat. Per a tots ells nosaltres existim com a comunitat, com a parròquia.

Som nosaltres els que hem de prendre la davantera. No hem d'esperar que aquestes persones vinguin a nosaltres, sinó sortir nosaltres a cercar-les, i alçar els ulls com Jesús per trobar-les a sobre d'una figuera o allà on els hagi portat la vida. Quan en el nostre pla de pastoral se'ns diu que hem de sortir a les places i camins es vol accentuar això. Igual que va fer Jesús, hem de posar-nos en camí per cridar a la salvació, per oferir a aquests homes i dones un sentit per a la seva vida.

La nostra meta és conduir a la trobada amb Jesucrist; ajudar-los a que Jesús mateix entri a casa seva i se segui a taula amb ells. No som nosaltres qui transformam a les persones; no és l'Església la que pot curar. L'Església -les nostres parròquies- són l'espai per facilitar la trobada amb l'únic Salvador; l'Església és la sala en la que l'home d'avui pot trobar a Jesucrist, si vol.

És Ell, Jesús de Natzaret, el que vol seguir trobant-se amb els homes i dones d'avui. Nosaltres som només els seus servents, els seus criats. Jesús desitja compartir la seva amistat amb la gent de Maó i nosaltres, com a comunitat seva, som el lloc per facilitar aquesta trobada, que transforma per complet a la persona.

Visita Pastoral a la Parròquia del Carme de Maó