Viure La Sinodalitat

La sinodalitat a Vida Creixent

Els integrants del Moviment eclesial d’Apostolat Seglar de persones jubilades i de gent gran som un grup de persones que ens reunim per assolir objectius comuns. Caminam junts, dialogam, compartim experiències, èxits, dificultats, esperances, amistat… compartim la vida. Som éssers humans i, com a tal, som éssers socials, necessitam el grup i la interacció amb altres persones ens fa adquirir seguretat, un lloc a la societat, uns valors, una forma de viure, una conducta que ens va configurant. Fent bo el proverbi: “Si vols arribar ràpid, ves sol; si vols arribar lluny, ves acompanyat”.

Aquesta és la raó per actuar en grup, per tenir algú amb qui comunicar-nos. També Jesús va voler envoltar-se d’un grup de persones que l’acompanyessin dia a dia. No buscava les més llestes, ni les més fortes, ni les més ben posicionades socialment. No, ben al contrari: buscava aquelles persones que, fossin quines fossin les seves circumstàncies, el volguessin seguir. Així, totes les persones batejades formam part de l’Església de Jesucrist i com a Moviment cristià vam estar participant en el procés de consulta i discerniment que va estar fent l’Església amb la “Sinodalitat en la vida i en la missió de l’Església” de la Comissió Teològica Internacional (2018).

Per això, intentam que Jesús sigui el centre del grup parroquial, dins la comunitat que sigui el centre de les nostres activitats i de les nostres reunions, perquè amb allò que aportam a l’Església puguem potenciar algunes coses, millorar-ne d’altres i canviar el que s’hagi de canviar, i assolir una Església sinodal basada en la “Comunió, participació i la missió”

29-01-2023