Pastoral Penitenciària: “Abraçats a l’esperança”

El món de les presons és petit, amb dificultats, però també amb esperança. L’Església s’hi fa present per acompanyar i anunciar un futur amb llibertat.

Les persones que viuen a la presó no necessiten més judicis. Necessiten més ajuda, més companyia, més proximitat. Necessiten la bona notícia, que es fa visible cada setmana amb els voluntaris, capellans i laics, que realitzen aquest servei d’acompanyament humà i espiritual.

Cada 24 de setembre la Pastoral Penitenciària celebra la festa de la seva patrona, la Mare de Déu de la Mercè. A la diòcesi de Menorca Mn. Joan Bosco Martí és l’encarregat de la Pastoral Penitenciària de Menorca, juntament amb un equip pastoral que realitza diferents accions socials per tal d’ajudar els interns.

Per a l’Església no només es tracta d’acompanyar les persones que són a la presó. Es tracta de mostrar-los un futur amb esperança; que recuperin, a més de la llibertat, la dignitat. Aquest Any Jubilar de l’Esperança és per a la Pastoral Penitenciària una oportunitat de cara a il·luminar alternatives, propostes, accions i línies pastorals que ens portin a omplir el cor de cada persona privada de llibertat, i que suposi traçar camins d’esperança en la reconstrucció de la seva vida ètica, moral i de fe, així com el de la reafirmació de la seva vida familiar i social. Obrim camins d’esperança, acompanyem els germans que ens necessiten.