El prevere i escriptor Bosco Faner destaca en el pregó de la Setmana Santa de Maó el gran paper de les confraries per a donar a conèixer la bellesa de l’amor de Déu.
Bosco Faner va oferir, ahir capvespre a l’església de Sant Josep, el pregó de la Setmana Santa de Maó. Va començar amb aquesta reflexió: “Qui som els cristians? Som els qui portem més de dos mil anys d’història presents per tot el món amb una missió que agraïm: Donar a conèixer Jesús i l’Evangeli“.
En aquest sentit, va manifestar que “formam part del poble i hi participam de les seves alegries i esperances, de les seves tristeses i angoixes. Per això, els cristians, gaudim, com tots, del dret de sortir al carrer i de comunicar la persona i el missatge de Jesús“. A continuació, Bosco Faner va afegir que els cristians “avui, en un món accelerat i canviant, en una societat plural, democràtica, definida com a laica segons molts, som convidats a fer aquesta experiència d’Església al voltant del misteri pasqual de Jesús. Nosaltres també practicam el deure de viure el dret que tothom té d’anunciar allò que creu. La laïcitat implica igualtat de drets. Igualtat que impedeix qualsevol privilegi públic només per a alguns.”
Amb textos i poemes que formen part de la seva obra escrita, el rector de la parròquia de Sant Esteve de Ciutadella i del Seminari Diocesà va explicar cada un dels dies de la Setmana Santa: el contingut del Diumenge de Rams; l’experiència i el missatge del Dijous Sant; la reflexió i pregària del drama del Divendres Sant; la solitud i el silenci de Maria i l’esperança en la Resurrecció de Jesús.
Així mateix, el prevere va ressaltar que la Setmana Santa “és portadora d’un missatge de bellesa, mereix la pena ser viscuda profundament.” Es va adreçar als confrares, definint una de les seves funcions principals: “Una de les finalitats més importants de les Confraries és donar a conèixer, mitjançant la bellesa que hi ha a cadascuna de les imatges que cuidau i estimau, la bellesa de l’amor de Déu. Preneu consciència que, durant la Setmana Santa, us convertiu en catequistes portadors d’una bellesa exterior que ens convida a fer-nos amb la bellesa interior que regala una processó plena de continguts a favor dels misteris més importants del cristianisme“.
“Déu demana a tots els membres de les Germandats i de la Confraries, començant la Setmana Santa, no refusar el cansament en anunciar, amb el testimoni, que els qui viuen situacions difícils i diverses, han de ser acollits amb una abraçada especial, fraternal, evangèlica.”
Finalment, el pregoner va reflexionar sobre la religiositat popular, una realitat que “no ens pot fer dubtar de la rectitud religiosa i cristiana que hi ha al cor del poble i al de moltes persones“. “La fe no és una idea, una filosofia, una ideologia. La religiositat popular manifesta la manera que el poble té d’expressar la seva relació amb Déu, amb la Verge Maria, amb els sants. I Déu es fa present al cor del poble mitjançant la religiositat que viu de forma natural i espontània“.
Bosco Faner va convidar a viure durant tot l’any una formació cristiana i espiritual, una autenticitat evangèlica i un sentit missioner. Va concloure animant els confrares a viure la Setmana Santa “en fraternitat eclesial, en sinodalitat, que és el que defineix més la identitat d’una confraria.” Les paraules del prevere van ser valorades molt positivament pels confrares i tots els assistents, i donen impuls a l’inici de la Setmana Santa, la qual enguany, després de 2 anys, recupera tots els seus actes tradicionals i processons.
A continuació, clica per poder llegir el pregó complet de Mn. Bosco Faner:Pregó de Setmana Santa de Maó
Més fotografies: