El Papa, amb els Pueri Cantores: “En un cor, tots estan al servei de tots”

Aquests dies els fillets i joves de l’escolania Pueri Cantores de la Catedral de Menorca estan a Roma participant en el Congrés Internacional Pueri Cantores.

El lema d’aquesta trobada és “Et in Terra pax” (I la pau en la Terra). La cerimònia d’obertura va tenir lloc dia 28 de desembre a l’Aula Pau VI del Vaticà i dia 29  les diferents escolanies de tot el món es van distribuir per 15 esglésies romanes per a celebrar la missa i compartir el seu art amb pelegrins i turistes. A partir de les dotze i mitja van passar per Santa Maria in Trastevere, i de la mà de la Comunitat de Sant’ Egidio van participar en una pregària cantada per la pau, en la qual el menorquí Arnau Tarragó va ser l’encarregat de fer el discurs de la pau.

El 30 de desembre al matí, els fillets i joves es van reunir amb el Papa Francesc, a qui van regalar alguns dels seus cants. El Papa va compartir una catequesi basada en 3 paraules: alegria, pregària i humilitat. El Sant Pare els va recordar que “amb les seves veus ajuden a les comunitats a pregar, a obrir el cor al Senyor. Cantar és un acte d’amor, i en fer-ho pregam amb paraules i música, amb el cor i la veu, amb devoció i art.”

I va assenyalar que “el cant és una escola d’humilitat“, sobretot “perquè el cantant, fins i tot a les parts solistes, està sempre inserit en un cor”, on “tots estan al servei de tots”, i després perquè estan “al servei de Déu” i ajudant “els altres a trobar-se amb el Senyor, sap també apartar-se en el moment oportú, per deixar espai al silenci”. I és aquí on “cadascú pot escoltar en secret les paraules que només Jesús sap dir a cadascun de nosaltres”.

També dissabte dia 30 la coral de Menorca va oferir un concert a l’església de Sant’ Andrea della Valle i l’endemà van compartir escenari amb altres cantaires a l’església del Socors. 

El colofó final ha tingut lloc avui dia 1 de gener quan els participants a aquest Congrés Internacional han compartit les seves veus en la missa amb motiu de la Jornada Mundial de la Pau. Van tenir el privilegi d’estar ubicats just al costat de l’altar i el Papa Francesc va saludar a cada uns dels cantaires menorquins- A més, Mn.Joan Camps va concelebrar la cerimònia. 

L’expedició menorquina l’han format una seixantena de persones, entre cantants i familiars, a més de la directora del cor, Cristina Álvarez, la pianista Maria del Mar Vidal, el prevere Joan Camps i familiars. 

Més fotografies