Avui participaran a la Vigília de pregària que tindrà lloc a la Plaça de Lima. I demà, Solemnitat del Corpus Christi, assistiran a la Santa Missa, presidida pel Pontífex, a la Plaça de Cibeles.
A l’arribada a Madrid han viscut una feliç coincidència! La delegació menorquina, encapçalada pel bisbe Gerard, ha coincidit a l’aeroport de Barajas amb l’arribada del Sant Pare. Els joves no han deixat passar l’oportunitat i han immortalitzat el moment fotografiant l’avió papal a la pista de Barajas.
El testimoni dels joves reflecteix l’emoció, l’esperança i l’alegria de viure junts, en comunió, aquesta experiència de fe inoblidable.
Paraules de Marta Salord, Mar Alonso i Xavier Carreras:
Així mateix, el prevere Jaume Denclar, ha subratllat el sentit espiritual profund d’aquesta peregrinació: “El que esper d’aquest viatge és que el grup es pugui trobar de debò, que hi pugui haver una trobada entre ells, i que hi hagi un descobriment de Jesucrist i una reafirmació de la fe amb la visita del Papa (…). L’objectiu real d’aquestes jornades és que els joves “aquests dies puguin alçar la mirada, puguin mirar a la creu i puguin veure que hi ha algú que els estima i els ha salvat”.
Declaracions de Jaume Denclar, un dels delegats diocesans de Joventut i Ensenyament:
PRIMERES PARAULES DEL PAPA LLEÓ XIV
El papa Lleó XIV ha començat el seu primer viatge apostòlic a Espanya, una visita que ha qualificat com una “cita apostòlica”. En començar el viatge amb avió ha dirigit una paraules als periodistes que l’acompanyen des de Roma,
El Sant Pare ha subratllat que el propòsit de la seva visita és “anunciar el missatge de Jesucrist”, però també “saludar tothom, tota la societat”. En aquest sentit, ha afirmat que “l’Església té un missatge per a tots”,
Lleó XIV s’ha mostrat esperançat per la informació que ha rebut sobre la participació d’un “bon nombre de joves amb el seu entusiasme”. “Compartint tots l’alegria de la fe, podem donar un missatge molt bo”.


