Menorca celebra la festivitat de la seva patrona

Aquest cap de setmana s’ha celebrat la festa de la Mare de Déu del Toro, patrona de Menorca. Divendres 6 de maig va tenir lloc la pujada amb torxes al Toro. Un grup de fidels es va trobar a la parròquia de Sant Martí des Mercadal per a caminar fins al cim de la muntanya i, tot seguit, es va celebrar una Vetlla de Santa Maria, un moment solemne de pregària, silenci i veneració de la imatge de la Mare de Déu.

Dissabte 7 de maig els preveres, diaques i religiosos es van reunir al Santuari per a viure una jornada festiva i de germanor, amb la participació del bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, qui  va presidir la celebració de l’Eucaristia, moment en el qual es van celebrar les noces d’or sacerdotals que compleixen durant aquest any, Mons. Sebastià Taltavull, bisbe de Mallorca, Mn.Bosco Faner, rector de la parròquia de Sant Esteve i del Seminari Diocesà, i de Mn.Berto Vidal, rector de la parròquia de la Mare de Déu del Roser des Castell.

Finalment, ahir, diumenge 8 de maig, festivitat de la Mare de Déu del Toro, es va celebrar una Eucaristia al matí, i es va fer una ofrena floral a la Mare de Déu. En la seva homilia, el bisbe Sebastià va destacar que Maria és tot un referent per als cristians: “Maria, amb el seu sí humil i generós ens ha aproximat a Déu donant-nos a Jesús. I, a partir d’ell, ha fet que ens aproximem els uns als altres i formem aquesta Església sinodal i en sortida que ens demana comunió, participació i esperit missioner.”

“Ens trobam  al Santuari de la Mare de Déu, aquesta casa familiar dels cristians de Menorca, on hi arribam atrets per Maria, la mare de Jesús i en actitud humil”, va manifestar el Bisbe, recordant tot seguit unes paraules del Papa Francesc: “Hi ha un estil marià en l’activitat evangelitzadora de l’Església. Perquè cada vegada que miram Maria tornam a creure com en són de revolucionaris la tendresa i l’afecte. En ella veim que la humilitat i la tendresa no són virtuts dels febles sinó dels forts, que no necessiten maltractar els altres per sentir-se importants.

Finalment, el bisbe de Mallorca va expressar que Maria és un model eclesial per a l’evangelització: “Sap reconèixer les empremtes de l’Esperit de Déu en els grans esdeveniments i també en aquells que semblen imperceptibles. És contemplativa del misteri de Déu en el món, en la història i en la vida quotidiana de cadascú i de tots. És la dona orant i treballadora a Natzaret, i també és la nostra Senyora de la promptitud, la que surt del seu poble per auxiliar als altres «de pressa” (Lc 1,39).

Després de l’Eucaristia, l’Administrador diocesà, Mn.Gerard Villalonga, va comunicar el nomenament dels Gegants de Llucmaçanes, Joan i Rita, juntament amb la seva Colla de Geganters, com a “Gegants des santuari i sa muntanya del Toro”. Els actes festius van continuar al pati del Santuari amb una mostra de Balls de Gegants.

Més fotografies:

Hits: 112