Aquest dissabte 22 de gener pregària ecumènica de les confessions cristianes presents a Menorca: anglicana, evangèlica i catòlica. Serà a les 17 h a l’església de Santa Margarita des Castell.
Aquest any serà especial i diferent en tots els sentits, tant a nivell personal com a nivell d’Església. El compromís ecumènic es farà més palpable amb l’ inici de la fase diocesana i continental del Sínode dels Bisbes, convocat pel papa Francesc per a l’octubre de 2023.
Durant aquests mesos i anys marcats per la pandèmia hem après que els éssers humans necessitam la proximitat dels altres i que el pregar junts ens fa ser més forts davant les dificultats.
Durant la setmana del 18 al 25 de Gener celebram la Setmana per a la Unitat dels Cristians. Aquest any han preparat els materials el cristians de Beirut (Líban), els quals viuen en un lloc en constant conflicte i perill, fins i tot de mort. La seva condició de creients els fa més segurs, més fidels, a l’hora de treballar per als seus germans.
El lema que ens proposen és de l’Evangeli segons sant Mateu 2,1-12 i en destaquen una frase: “Hem vist la seva estrella a Orient, i hem vingut a adorar-lo.” Consider que la idea principal és que l’estrella apareix com un do, com a signe de la presència de Déu entre nosaltres. Hem de posar de la nostra part per canviar el món i que la unitat dels cristians sigui possible.
Isabel Marqués Barceló
Directora del Secretariat d’Ecumenisme i Diàleg Interreligiós
- Descarrega els materials: https://www.conferenciaepiscopal.es/wp-content/uploads/2021/12/Semana-Oracion-Unidad-Cristianos-2022-materiales.pdf
- Tot seguit, adjuntam el vídeo oficial de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians: