El Sínode, amb alguna novetat

Els treballs del Sínode sobre la Sinodalitat continuen endavant, després de la fase diocesana i el seu resum fet per la Conferència Episcopal Espanyola.

La Secretaria General del Sínode ha modificat una mica el procés d’elaboració de materials i ha proposat uns “processos de restitució” per a propiciar novament el diàleg entre les Esglésies Locals i l’Església Universal. El primer d’aquests processos és dur a terme ara amb tres preguntes sobre el Document de treball per a l’ Etapa Continental (DEC).

A Menorca, entre les diferents opcions per a fer realitat aquest procés de retorn hem optat principalment per fer una Assemblea Diocesana, el proper 14 de gener de 2023. Serà una trobada al Seminari Diocesà (Ciutadella), entre les 10.30 i les 13.30 h aproximadament on, en grups, respondrem a les tres qüestions plantejades. Es tracta d’una trobada oberta a qui vulgui venir, però hi són especialment convocats els secretaris/coordinadors dels grups sinodals de la fase diocesana i aquelles persones que han format part del darrer Consell Diocesà de Pastoral, així com els preveres, els diaques i els religiosos i religioses de la nostra diòcesi.

També es podrà compartir l’aportació des dels grups sinodals –els mateixos de la fase diocesana o d’altres- o, personalment, al mateix correu de sempre: sinode@bisbatdemenorca.org.

Per tal de preparar aquesta aportació, en una actitud de cor obert i de pregària, podem llegir el DEC o el seu resum, que trobareu al següent enllaç: MATERIALS SÍNODE

Tots tenim moltes coses a fer però mirem de trobar temps per a respondre a la crida de l’Església.

Joan Mercadal Victory

Persona de Contacte Equip Sinodal Diocesà