Mor als 80 anys Mons. Xavier Ciuraneta i Aymí

El Sr. Bisbe de Lleida ens comunica que aquesta matinada ha mort al seu domicili de Palma d’Ebre Mons. Francesc Xavier Ciuraneta i Aymí (1940-2020) desprès d’una llarga malaltia. Fou Bisbe de Menorca (1991-1999) i de Lleida (1999-2007). Com a Bisbe emèrit, demà rebrà sepultura a la Catedral de Lleida, després de celebrades les seves exèquies.

Aquí a Menorca, Mons. Francesc Conesa presidirà el funeral que tindrà lloc a la Catedral dissabte 14 de novembre a les 11h. del matí. Preguem a tota la comunitat cristiana que en senyal d’afecte i d’agraïment al que fora el nostre Pastor, elevi súpliques insistents a Déu per l’etern descans de la seva ànima.

Durant el seu pontificat a Menorca es celebrà l’Assemblea Diocesana (1996-1997); les seves conclusions van significar un gran impuls pastoral per a tota la Diòcesi. Impulsà el procés de beatificació del sacerdot màrtir Joan Huguet Cardona amb el trasllat del seus restes des del cementeri de Ferreries a l’església parroquial.

Volem recordar també el seu caràcter afable i la seva proximitat al preveres i al poble, destacant pel seu amor als més necessitats i desvalguts de la societat, a través de les accions promogudes a través de Càritas diocesana durant el seu ministeri a Menorca.

Descansi en pau.

Ciutadella de Menorca, 12 de novembre de 2020.

Hits: 141