Inici » Obrir camins al Senyor

Obrir camins al Senyor Dia 29 d’agost es va celebrar a l’ermita de Sant Joan de Missa, a Ciutadella, la festa externa del martiri de Sant Joan Baptista.

El bisbe Gerard va presidir l’Eucaristia, i en la seva homilia va destacar que “la decapitació de Joan Baptista és el coronament d’una vida de testimoni. Encara que celebram en moments distints el seu naixement i la seva mort, ambdós fets ressalten la missió de Joan Baptista d’obrir camins al Salvador, que ell va mostrar ja present enmig dels homes: “Mirau l’Anyell de Déu, mira el qui lleva el pecat del món”.

En aquest sentit, va manifestar que “també, nosaltres avui, som convidats a imitar St. Joan Baptista, obrint els camins al Senyor, mostrant-lo com a Salvador de tots els homes, essent els seus testimonis amb la nostra vida enmig del món.”

L’Església continua celebrant el Jubileu de l’esperança, un esdeveniment “que ens convida a proclamar que Jesús, mort i ressuscitat, és la porta oberta de l’esperança per a tota la humanitat”.

Autor: Toni Barber

Aquesta esperança jubilar ens ajuda a aprofundir en la sinodalitat. Per açò, el Bisbe va explicar que l’objectiu pastoral d’aquest curs serà que “la vida de l’Església diocesana sigui cada vegada més sinodal”.

“Menorca és una diòcesi missionera i aquesta identitat configura les nostres estructures i la nostra pastoral com a servidors de l’Evangeli”. El pastor de la nostra Església va encoratjar els presents “viure amb goig la nostra fe i a donar testimoni a Ciutadella, amb les vostres bones obres de l’amor de Jesucrist que portau al cor”.

Després de la missa va tenir lloc una festa popular amb una bereneta, una rifa i les actuacions del grup folklòric des Born i del grup Fet a Mar.

Autor: Toni Barber

Fotografies

Autor: Toni Barber