Va oferir una xerrada oberta a tothom i una formació per als preveres, diaques i vida consagrada, sobre el tema “Una mirada integral per prevenir els abusos i impulsar la renovació eclesial”.
Va xerrar dels abusos, considerant distints àmbits i formes: de consciència, de poder i sexuals, i va situar la seva xerrada i formació des de la prevenció, perquè l’Església ha de ser un lloc segur i de confiança per tal de poder acompanyar al Poble de Déu, des de la llibertat i la responsabilitat. Va assenyalar que l’objectiu de l’Església és la tolerància cero i, al mateix temps, va recordar que aquest tipus d’abusos afecten a l’Església en un 3% de la seva totalitat, i que el 97% dels abusos es produeixen en l’àmbit intrafamiliar, de les activitats de lleure, etc., sent aquesta una realitat que també ens afecta directament com a cristians.
L’Església escolta a les víctimes, perquè formen part del Poble de Déu, i mereixen que se’ls ajudi a tancar les seves ferides.
Podeu veure la conferència completa al canal de YouTube del Bisbat de Menorca:


