Avui, 2 de febrer, ha estat cridada a la Casa del Pare, sor Joana Moll Gonyalons, a l’edat de 102 anys, després d’una llarga vida d’entrega a Jesucrist i a l’Església.
El funeral de sor Joana serà demà, 3 de febrer, a les 19 h, a la parròquia de Sant Esteve, a Ciutadella.
Sor Joana Moll va néixer a Ferreries, Menorca, el dia 5 de gener de 1923. Un poble amb una sensibilitat exquisida per tot el que significava un servei a l’altre, un poble solidari, amb esperit missioner i una religiositat profunda i coherent. Filla d’en Llorenç i na Joana, va créixer en una família religiosa però afectada per les conseqüències de la guerra civil.
Al seu poble, hi havia una comunitat de Franciscanes Filles de la Misericòrdia. Sens dubte, el seu testimoni i l’educació rebuda dels pares, la van impulsar a entrar a n’aquesta Congregació. Començà el noviciat, i dia 18 d’octubre de 1945 va professar. El 12 d’octubre de 1950 es va entregar definitivament per escampar misericòrdia.
Al camp assistencial, com a auxiliar de clínica va exercir a Barcelona, la Creu Roja a Palma, la residència d’ancians a Alaior, la clínica Tugores a Sa Pobla, atenent a malats a domicili, a Muro i altres indrets, com a Es Mercadal, Maó…. aquesta va ser la seva manera concreta de servir i estimar.
Dona pacient però amb caràcter. Sabia bé el que volia. Bona, alegre, equilibrada, callada, aquests últims anys suportava la seva limitació amb resignació i confiança. Era profunda, intel·ligent i gaudia d’una bona memòria. Es va adaptar als nous temps. Sempre participava en tot el que la comunitat li proposava. Sabia donar consells quan se li demanava. Tenia la gràcia de fer-te sentir bé quan la visitaves o t’asseies al seu costat per parlar una estona.
Dedicava molt de temps a la vida espiritual, pregant, llegint, escoltant… La seva espiritualitat era profundament mariana. La seva vida fou llarga i va tenir el goig de complir un centenari, que esperava amb il·lusió i el dia que ho va celebrar, l’alegria, l’acció de gràcies i la festa que li van fer la Comunitat i la seva família, la va omplir de vida i de goig. La comunitat la va estimar i la va cuidar com una mare cuida als seus fills.
Sempre es va interessar per la vida de la Congregació, i agraïa profundament tenir visites de Mallorca i d’altres indrets, per pregar per tot el que era necessari. S’entretenia amb el ganxet per tenir sempre un detall amb les persones que la visitaven.
Dia 5 de gener d’aquest any 2025 sor Joana va complir 102 anys. Avui, dia 2 de febrer, festa de la Presentació del Senyor i dia de la Vida Consagrada, com Simeó i Anna, dels quals ens parla l’Evangeli, d’esperar la vinguda del Senyor, ha tancat els ulls a n’aquesta vida per poder viure definitivament al cel. Gràcies per aquesta vida tan plena.
Descansi en la pau del Senyor.
Us compartim l’entrevista que vam fer a sor Joana l’any 2023, quan va complir 100 anys.