Al llenguatge de la nit i el seu silenci s’uneixen el simbolisme del foc purificador i l’aigua baptismal, que ens recorden l’alliberament i el signe de la vida a la qual Crist ens crida.
La Catedral de Menorca ha acollit la Vetlla Pasqual, un dels oficis més solemnes de la Setmana Santa, en el qual commemoram la Resurrecció de Jesús. Aquesta celebració solemne també s’ha celebrat a les diferents parròquies de Menorca.
A la porta major de la Catedral, el bisbe Joan Piris va encendre el ciri Pasqual i, tot seguit, es va entrar al temple il·luminats per la Llum del ciri pasqual que representa la llum de Crist Ressuscitat.
A l’Eucaristia s’ha recitat el pregó pasqual, que relata la història de la salvació des de la creació, la prova i la caiguda d’Adam, l’espera i l’alliberament del poble d’Israel, fins al lliurament de Jesucrist. És un missatge d’esperança que proclama la victòria de la llum sobre la foscor. Després de les lectures s’ha beneït l’aigua i s’han entonat cants de l’al·leluia en una celebració festiva amb la confiança que atorgarà la salvació.
En la seva homilia, Mons. Joan Piris ha manifestat que “avui proclamam que, en la nit, Déu continua actuant i, en el Misteri del seu Fill, construeix una alba de vida i esperança per a aquesta humanitat, una promesa de futur millor per a cadascun dels seus fills i filles. En aquesta nit, i en totes les nits, Déu continua empenyent la vida“.
“El que necessitam és fer “un camí de fe” que ens faci experimentar en el dia a dia
la resurrecció de Jesús com un fet salvador, alliberador per a les nostres vides, que porta a creure en el Déu de Jesús, assumint les actituds del Mestre, les seves opcions i la seva proposta“, ha ressaltat el Bisbe èmerit de Lleida. Podeu llegir l’homilia completa clicant el següent enllaç: Homilia Vetlla Pasqual
Acabada l’homilia, s’ha realitzat la renovació de les promeses baptismals. La Vetlla ha acabat amb el cant joiós del Regina Coeli per proclamar amb Maria la Resurrecció de Crist que ens omple de joia i de Vida.
Més fotografies
Autor Fotografies Vetlla a la Catedral: Toni Barber
Parròquia Santa Eulàlia (Alaior)
Parròquia Santa Eulàlia (Alaior)
Parròquia Sant Antoni Maria Claret (Ciutadella)
Parròquia Sant Antoni Maria Claret (Ciutadella)
Parròquia Santa Maria (Maó)
Parròquia Santa Maria (Maó)
Parròquia Sant Antoni Abat (Maó)
Centre Catequístic Sant Miquel (Ciutadella)
Centre Catequístic Sant Miquel (Ciutadella)
Parròquia Sant Esteve (Ciutadella)
Parròquia Sant Esteve (Ciutadella)