La implicació dels laics a l’Església de Menorca creix dia a dia. Un bell grup de creients va participar en la primera edició dels exercicis espirituals per a laics que es tornaven a organitzar des de la Diòcesi el primer cap de setmana d’octubre, després d’un temps sense oferir-se.
El lloc escollit, les cases de Malaui, a la zona des Talaier (Ciutadella), els va proporcionar la tranquil•litat necessària per a poder gaudir de la bellesa de la Creació i connectar amb Déu a través de la pregària.
El prevere Francisco Castro, de Màlaga, els va guiar en aquest cap de setmana de recolliment i els va animar a reflexionar a través de cinc xerrades. L’estructura que els va proposar era senzilla: un itinerari que anava del reconeixement de la pròpia realitat, passant per la misericòrdia de Déu, i tornant a un mateix. Era, en paraules d’alguns participants, “com posar-se un mirall i descobrir la nostra petitesa” per, a partir d’aquest punt, reconèixer que “amb el perdó de Déu som capaços de tirar endavant”.
Els exercicis van acabar el diumenge, amb una eucaristia presidida pel Bisbe Francesc. Mons. Conesa va tenir ocasió de compartir, després, el dinar de germanor amb els assistents i els va animar a seguir el camí de reflexió iniciat i a convidar a més laics a formar part d’aquestes trobades.